dissabte, 7 de maig del 2011

Set novel·les d'amor i una gramàtica


El lector arriba a les seves lectures per diferents camins.
A vegades fa un cop d'ull a les estadístiques del seu bloc. I en aquest moment, pot trobrar-se, a l'apartat "fonts de trànsit", la URL de referència: http://unchatbotte.blogspot.com/
Després fa un cop d'ull al bloc "Un Chat Botté", dedicat a la literatura infantil i juvenil, i s'interessa per La Gramàtica de l'amor de Rocío Carmona.

El busca a la biblioteca, l'agafa i comença a llegir.
Es tracta d'una novel·la juvenil, que convida, a joves i a adults, a redescobrir set novel·les meravelloses:

L'amant perillosa: al sud de la frontera, a l'oest del sol. Haruki Murakami.
Orgull i prejudici. Jane Austen.
Carta d'una desconeguda. Stefan Zweig.
Anna Karenina. Lev N. Tolstoj Les desventures del jove Werther. Johann Wolfgang von Goethe. Jane Eyre. Charlotte Brönte. El amor en los tiempos del cólera. Gabril García Márquez.

Després fa un cop d'ull al bloc de l'autora: http://blog.lagramaticadelamor.com/

El lector pensa en diferents coses:

- Fer un futur club de lectura juvenil (o d'adults) amb el llibre i les set obres proposades (vuit lectures = tot uns curs amb la gramàtica de l'amor)
- Que llegirà l'Amant perillosa de Murakami. (l'ha demanat, la setmana vinent ja el tindrà a les mans).
- Que quan era jove no llegia gens ni mica i que ara, arran del club de lectura juvenil, recupera el temps perdut.
- Que la Irene, en Marcelo, en Peter i companyia són una bona excusa per arribar a altres lectures: primer amor, desamor, mort per amor, amor etern, port d'amor, amor d'amistat, amor passió, amor i més amor!!!

4 comentaris:

  1. Love is all around!
    El d'en Murakami l'he llegit i et puc dir que en tinc un bon record (Jo de crítiques profundes no en sé fer, però sí que sé si un llibre m'agrada o no)

    Bones lectures!

    ResponElimina
  2. Carta d'una desconeguda. Stefan Zweig. Li van fer llegir a la meva filla i jo també m'hi vaig apuntar. Em va agradar, però també em va fer llàstima veure com es pot deixar perdre una vida per amor, per vergonya per no parlar.

    Repeteixo, bones lectures.
    Fins aviat.

    ResponElimina
  3. Gràcies, Sílvia,

    Aquest mes de maig és mes de Murakami a casa meva. Ja en faré una entrada comentant la situació! Sempre m'atrauen els seus personatges i el seu ambient.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Gràcies, Quadern de mots,

    Carta d'una desconeguda i Zweig són propietat de la meva dona, ella me'l va fer llegir i sempre el tinc present.

    Felicitats pel teu bloc!

    ResponElimina