dimarts, 7 de juny del 2011

Ja no llegeixes novel·les?


"-¿Ja no llegeixes novel·les?
-Sí, però no tantes com abans. A més a més, no estic al corrent de les novel·les actuals. Només en llegeixo d'antigues, sobretot del segle XIX. La majoria ja les havia llegit en algun moment.
-¿I per què no en llegeixes de noves?
-Em semlba que tinc por que em decebin. Quan llegeixo llibres que no valen res sento que perdo el temps i em quedo molt decebut. Abans era diferent. Tenia molt temps lliure i, encara que sabés que no valien gaire cosa, tenia la sensació que en trauria algun profit. Ho veia així, però ara és diferent. Només em sembla que perdo el temps. Deu ser que em faig gran.
-Sí, és clar, és veritat que et fas gran -va dir i va somriure maliciosament.
-¿I tu? ¿Encara llegeixes tant? -li vaig preguntar.
-Sí, a totes hores. Llibres nous i vells. Novel·les i qualsevol altra cosa. Llibres bons i dolents. Segurament sóc tot el contrari que tu: m'agrada passar el temps llegint, sigui el que sigui."

L'amant perillosa. Haruki Murakami.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada