dissabte, 2 de juliol del 2011

Per ser escriptor, només cal escriure


... - Ho dius seriosament, Sandor? De debò creus que s'ha de ser un qualsevol per convertir-se en escriptor?
- Em sembla que sí.
- A mi em sembla que per ser escriptor s'ha de tenir molta cultura. Després, s'ha d'haver llegit molt i escrit molt. Un no es fa escriptor de la nit al dia.
Jo dic:
- No tinc gaire cultura però he llegit i escrit molt. Per ser escriptor, només cal escriure. És clar que també passa que un no té res a dir. I, de vegades, fins i tot quan un té alguna cosa a dir, no sap com dir-la.
...

Abans d'ahir vaig acabar la novel·la Ahir d'Agota Kristof, una novel·la d'aquelles que pairé la setmana vinent.

Fa temps que dono voltes sobre com esdevenir lector, potser, ara, ja ho tinc clar:

"Per ser un lector, només cal llegir."

Ho continuarem fent, doncs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada