dijous, 22 de setembre del 2011

Un llibre en forma de maleta


"No em queixo de la pobresa que vaig passar. Si hem de fer cas a Hemingway, la pobresa és una escola insubstituïble per a un escriptor. La pobresa fa que l'home hi vegi clar. Etcètera. És curiós que Hemingway no se n'adonés fins que es va fer ric..." p.78

Si voleu llegir bones crítiques sobre la novel·la La maleta de Sergei Dovlatov, només fa falta que hi cliqueu.

Si voleu saber què m'ha passat llegint-la, només cal que continueu llegint:

A l'inici he rigut tres vegades, obertament. Quan ella m'ha dit de què rius? Res, només llegia. Que és divertida? No, bé sí, no ben bé, és que és molt irònic, absurd. Escriu com si no en sabés gota, explica com si no volgués explicar.  Ras i curt. L'ambient em fa pensar en els esperpentos de Valle-Inclán.

Més endavant he fet un munt de mitges rialles, dissimuladament. Ningú m'ha dit res.

Si voleu recomenar un llibre, no ho dubteu!

1 comentari: